Nieuwe ronde nieuwe kansen, boksen als goed voornemen!

Bij Pitbull Boxing barsten we van de goede voornemens, een daarvan is mensen helpen. Daarom gaan we vandaag graag in op de voordelen van boksen, zodat jij deze sport kunt gebruiken om je goede voornemens te bereiken in 2019. Boksen is namelijk veel meer dan dat veel mensen denken. Vaak krijgt het boksen een stempel van agressiviteit en het vooroordeel dat het alleen voor mannen zou zijn. Vandaag gaan we dat ontkrachten en gaan we jou inspireren om boksen op een interactieve manier te gebruiken voor je goede voornemens!

 

Allereerst is boksen simpelweg leuk en afwisselend. Er zijn veel verschillende sportscholen met verschillende niveaus, dit maakt het voor iedereen toegankelijk. In deze sport staan respect, discipline en elkaar helpen hoog in het vaandel. Om iedereen de kans te geven zichzelf op hun eigen tempo te ontwikkelen wordt er tijdens het sparren rekening met elkaars niveau gehouden.

 

Een van je goede voornemens zal waarschijnlijk zijn: Ik wil fitter, slanker en/of sterker worden. Boksen is hiervoor de ideale sport. Boksen is namelijk ideaal om af te vallen en conditie op te bouwen. Dit komt omdat je in een korte tijd relatief veel calorieën verbrand. Een intensieve bokstraining van 45 minuten kan tot wel 800 calorieën verbranden. Maak ook wat tijd vrij voor krachttraining en je gaat helemaal lekkah!

 

Klinkt goed toch? Om je helemaal te overtuigen sommen we hier even de voordelen van boksen op:

 

1. Je traint je buikspieren op een leuke manier!

Als je aan het boksen bent ben je constant bezig om stoten uit te delen of ontwijken. Hiervoor is het gebruik van je romp erg belangrijk, je romp maakt namelijk veel roterende bewegingen tijdens het sparren of het oefenen van combinaties. Door deze bewegingen krijgt je buik een goede workout en zet je een goede stap naar die begeerde sixpack!

 

2. Boksen werkt stress verminderend

Hopelijk heb je genoten van de feestdagen en is je stressniveau alweer gedaald, maar met 2019 voor de boeg ga je hier ongetwijfeld tegenaan lopen. Wij wel in ieder geval!  Dit is dan ook een van de redenen waarom wij boksen. Het is heerlijk om samen met een maatje of sparringpartner combinaties te oefenen waarbij je die stress lekker van je af kunt slaan. Na een boks training voel je je heerlijk ontspannen.

 

3. Tijdens het boksen kom je uit je comfortzone

Boksen in groepsverband haalt je op een positieve manier uit je comfortzone. Helemaal alleen naar de fitness school gaan en je oefeningen afwerken is niet altijd leuk en je loopt er al snel de kantjes vanaf. Tijdens de groepstraining hou je elkaar scherp en kun je jezelf aan elkaar optrekken. Bovendien krijgt je zelfvertrouwen een boost als je lekker aan het rammen bent!

 

4. Cardiotraining met variatie

We kennen de bekende cardiotrainingen zoals hardlopen en fietsen. Dit is vooral goed voor je onderlichaam, niks mis mee natuurlijk en ook zeker een goede aanvulling op je boks training. Boksen is ook een vorm van cardiotraining, maar dan gebruik je naast je benen ook je bovenlichaam, 2 in 1 dus!

 

5. Fysiek en mentaal sterker

Dat je van boksen sterker wordt, hoeven we je eigenlijk niet uit te leggen. Continu je armen ophouden met de gewicht van je bokshandschoenen erbij is de ideale training. Maar met deze sport train je niet alleen je fysiek, je wordt er ook mentaal sterker van. Door bokstrainingen kun je jezelf beter focussen en komt er een stof vrij genaamd endorfine. Endorfine heeft eigenschappen die een vergelijkbaar effect hebben als morfine. Het stofje heeft een werking op je hersenen, het zorgt ervoor dat je minder gevoelig bent voor pijn. Hierdoor heb je meer ruimte voor aangename gevoelens en word je dus mentaal sterker!

 

6. Boksen kan altijd en overal!

Het trainen in een sportschool ligt natuurlijk voor de hand. Maar boksen kan echt altijd en overal, dit laten wij graag aan jullie zien. Dit is dan ook een van onze goede voornemens voor 2019 en hier komen we later graag bij jullie op terug! Interessant? Like dan onze Instagram en Facebook pagina en blijf op de hoogte! Heb je hier eventueel vragen over? Dan kun je ons altijd vragen stellen via een van deze kanalen of ons mailen op Info@pitbullboxing.nl.

 

7. Goed voor je coördinatie

Boksen is ontzettend goed voor je hand-oog coördinatie.Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Bij Pitbull Boxing hebben we bewust een bokshandschoen ontwikkeld waar een goed gevulde padding in zit. Met deze padding kun je goed combinaties oefenen met je maatje en vang je de klappen prettig op.

 

8. Van boksen krijg je energie!

Zoals we je eerder al vertellen komt er endorfine vrij tijdens het boksen, daar word je vrolijk van. Maar er is meer! Bij boksen MOET je tot het uiterste gaan, zeker tijdens het sparren of combinaties oefenen met je maatje. Tot het gaatje gaan zorgt ervoor dat je lichaam je hersenen bij de les wil houden. Je hersenen hebben zuurstof nodig en het lichaam gaat daarom zorgen voor zuurstof. Ook buiten het boksen om profiteer je hiervan, je kunt je na het boksen namelijk beter focussen en concentreren. Je wordt er dus productiever van!

 

Dit waren voor ons de belangrijkste voordelen van boksen. Boksen is dus ideaal voor jouw goede voornemens toch? Zeg op zijn Brabants: Houdoe buikvet! En welkom afgetraind lijf!

 

Vind je de Blog interessant en wil je in toekomst meer lezen? Volg ons via Instagram en Facebook en blijf op de hoogte! Ook kun je altijd via een van deze kanalen of per mail (info@pitbullboxing.nl) vragen stellen, feedback geven of contact met ons zoeken.